פטרת בציפורניים בגיל הזהב- תסמינים, אבחון, טיפול

פטרת בציפורניים היא תופעה מוכרת לכולם. זוהי תופעה נפוצה מאוד שניתן למצוא בכלל האוכלוסיה ללא הבדלי גיל ומין. עם זאת, תופעות עליהן הגוף מתגבר במהירות בגילאים צעירים יכולות להפוך להיות ממושכות בגילאים מבוגרים יותר וכך גם לגרום לנזקים רבים יותר. לכן, כמו כל תופעה או מחלה המופיעה בגיל מבוגר גם את פטרת הציפורניים בגיל זה במיוחד מומלץ לזהות בשלב מוקדם ככל האפשר ולקבל טיפול מתאים.

איך ניתן לזהות את פטרת הציפורניים ברגליים?

לפטרת הציפורניים ישנם מספר תסמינים:

  • מראה עכור יותר של הציפורניים
  • עיבוי רב יותר של הציפורן
  • צבע הציפורן כולל כתמים לבנים, חומים או צהובים
  • תחושת גירוד וחוסר נוחות

פטרת בציפורניים בגיל הזהב- תסמינים, אבחון, טיפול
האם ניתן למנוע את הופעת פטרת הציפורניים?

קשה למנוע את הופעת הפטרת לחלוטין כי מדובר על תופעה שהיא מדבקת מאוד . עם זאת, ניתן לעשות מספר פעולות על מנת להקטין את הסיכוי:

  • לאוורר את כפות הרגליים והאצבעות וכל עוד אפשר- להימנע מנעילת נעליים סגורות במשך שעות ארוכות.
  • להימנע מנעילת נעליים לוחצות או גרביים לוחצות העשויות חומר שאינו נושם.
  • לנעול כפכפים במקלחות ציבוריות, למשל בבריכה.

מדוע בקרב מבוגרים התופעה רווחת יותר?

התופעה שכיחה מאוד בכלל האוכלוסיה אך נפוצה עוד יותר בגיל השלישי מכמה סיבות: סיבה ראשונה היא אספקת דם לקויה לרקמות. זרימת דם איטית יותר מאטה את חילוף החומרים ואספקת חמצן ושאר חומרים הנדרשים לתפקודם התקין של איברי הגוף. הדבר משפיע במיוחד באיברים הפריפריים הנמצאים בהיקף הגוף כמו הציפורניים. הסיבה השניה, שלמעשה נובעת מהראשונה היא צמיחה איטית יותר של הציפורניים. צמיחה מהירה של הציפורניים היתה מסלקת את הפטריה במהירות רבה יותר ולא מאפשרת את התבססותה והתפתחותה. סיבה שלישית היא עיבוי הציפורניים בגיל מבוגר יותר מה שמספק יותר מקום לפטריה. בנוסף, שנות חיים רבות יותר מגדילה את הסיכוי להידבקות בפטריה ולהתבססותה.

כיצד מאובחנת פטרת הציפורניים?

כמו בכל גיל כך גם בגיל הזהב על מנת לאבחן את פטרת הציפורניים באופן חד משמעי נהוג לעשות תרבית ולבצע בדיקה במעבדה. נלקחת דגימה קטנה מהציפורן אשר נבדקת. השיטה המהירה יותר לקבלת תוצאה היא באמצעות צביעת הדגימה ובדיקתה כעבור כמה ימים. ישנם רופאי עור שכבר על סמך תלונות המטופל והתבוננות בציפורן קובעים כי מדובר בפטריה. יש לשים לב כאשר החולה סובל ממחלה נוספת הקשורה בעור או בציפורניים כמו פסוריאזיס. אז מומלץ לבצע תרבית ולקבוע חד משמעית שזו אכן פטריה לפני שמתחילים בטיפול. ניתן לקנות תכשיר אנטי פטרייתי גם ללא מרשם ולטפל לבד אך תכשירים אלה יעילים פחות.

איך מטפלים בפטרת ציפורניים?

ישנם מספר סוגים של משחות או לקים לטיפול מקומי בציפורן הפגועה כמו אגיספור, לוסריל ועוד. צורת טיפול נוספת היא תרופות או כדורים כמו טרבינפין לדוגמה. המשותף לכל הטיפולים, הן המקומיים והן בכדורים הוא הזמן הממושך שלהם שמתפרש על פני מספר חודשים, לרוב לא מדי יום אלא על פני שבוע אחת לחודש, או מספר מסוים של פעמים בשבוע. עבור רוב האנשים זהו סידור לא נוח במיוחד ולא קל להם להתמיד, על אחת כמה וכמה כשזהו אדם מבוגר שעלול לשכוח או לוקח מספר תרופות.

עוד על טיפול בפטרת הציפורניים

למה עוד יש לשים לב לפני מתן טיפול?

לפני מתן טיפול בכדורים מומלץ לעשות בדיקת תפקודי כבד על מנת לוודא שהוא תקין. יש גם לוודא שאין התנגשות בין התרופה נגד פטרת לבין אחת התרופות הקבועות של המטופל. בכל מקרה לא כדאי ללכת מראש על התותחים הכבדים ולטפל בפטרת על פי מידת החומרה שלה, כשאם זו פטרת קלה יחסית תרופות ללא מרשם ורחצת הציפורניים עם סבון יתאים יעזרו. כמו כן, כמו בכל דבר בגוף, תזונה בריאה יותר, פעילות גופנית להזרמת הדם יסייעו גם כאן או לפחות ימנעו את התיישבותה של הפטריה הבאה.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

ליווי רוחני לבני גיל הזהב

בתי אבות – הכירו את סוגי בתי האבות הקיימים

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715443

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר